سنگ تراورتن عباس آباد سنگی است که به دلیل زیبایی، رنگ روشن متمایل به سفید، مقاومت بالا، صیقل پذیری عالی، تخلخل کمتر ، مقاومت زیاد در برابر باران های اسیدی و رنگ و طرح زیبا جزء منحصر به فردترین تراورتنهای دنیا می­ باشد. این سنگ با توجه به نوع طرح موج و رنگ زمینه به دسته بندی­ های مختلفی از جمله تراورتن عباس آباد بی موج ، تراورتن عباس آباد موج کبریتی ، تراورتن عباس آباد دنده گاوی ، تراورتن عباس آباد ابر و بادی و تراورتن عباس آباد سوزنی تقسیم می گردد. در سورت های آن رگه های سیاه ،قرمز و کرم مایل به قهوه ای دیده میشود.

کاربرد سنگ تراورتن عباس آباد

نمای خارجی ساختمان‌های مسکونی و اداری
استفاده در نماهای رومی و کلاسیک
کفپوش ساختمان‌ها، اداره‌ها و منازل مسکونی
پوشاننده ستون‌های اصلی و فرعی در نماهای داخلی و خارجی ساختمان

به دلیل سختی بالا، ساب پذیری عالی، تخلخل کمتر و چسبندگی زیاد با ملات سیمان در نمای ساختمان مخصوصا در نماهای مرتفع استفاده میشود .همچنین از سنگ تراورتن عباس آباد در سایر قسمت های ساختمان به صورت تراورتن گیوتین عباس آباد ، تراورتن چرمی عباس آباد و نرده های سنگی تراورتن عباس آباد استفاده میشود. این سنگ  به صورت موج دار و بی موج فرآوری میگردد. نوع موج دار بسته به طرح و رنگ موج ها نام گذاری و قیمت گذاری میگردد و هر چه قدر موج ها منظم تر باشد و رگه های سیاه و قرمزی کمتری داشته باشداز کیفیت بالاتری برخوردار است و بی موج آن بسته به روشن بودن و کم هاله دار بودن سنگ قیمت گذاری میگردد .

از محاسن سنگ تراورتن عباس آباد ساب پذیری و رنگ های زیبای آن است و از معایب آن بازی رنگ و تنوع سورت بالای سنگ عباس آباد میباشد. درجه بندی سنگ تراورتن عباس آباد بدلیل تنوع بالای سورت بندی بصورت کد گذاری است . معدن این سنگ در استان مرکزی، شهرستان محلات، شهر نیمور واقع گردیده است .

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
WhatsApp ارتباط در واتساپ