سنگ تراورتن در کنار این که برای مصرف نمای ساختمان، دکور آشپزخانه، راه پله ها و پارکینگ کاربرد دارد، در کف ساختمان نیز مورد استفاده قرار می گیرد.از رایج ترین سنگ هایی که می توان در کف از آنان کار گرفت، سنگ تراورتن، مرمریت و گرانیت است. هر کدام از این سنگ ها خواص خود را دارند که در این میان تراورتن، در هوای بسیار گرم خنک می ماند و راه رفتن با پای برهنه روی آن بسیار خوشایند می باشد.سنگ تراورتن عباس آباد

چگونه سنگ تراورتن با کیفیت را تشخیص دهیم؟

ولی سنگ تراورتن نما، کف و غیره، به چه نوع سنگ هایی گفته می شود؟

تراورتن، سنگ آهک است که از طبقه سنگ های تزیینی می باشد. از رسوبات آب های معدنی، کف دریاها و رودخانه ساخته می شود که به صورت گسترده دیده می شوند. در ایران معادن زیادی از این نوع سنگ موجود است.سنگ تراورتن عباس آباد

یکی از خصوصیات تراورتن برای استفاده در کف ساختمان، تنوع رنگی آن می باشد. تراورتن را می توان در رنگ های:

  • قرمز
  • زرد
  • لیمویی
  • قهوه ای
  • خاکستری
  • سیاه و سفید

در بازار پیدا نمود.

ولی خواص سنگ تراورتن:

  •  عایق صدا و حرارت است.
  • مقاوم می باشد.
  • نصب آسان و خوبی دارد.

شرکت های تولید کننده سنگ، انواع سنگ تراورتن کف را با رنگ ها و برش های متفاوت وارد بازار می نمایند و به فروش می رسانند.سنگ تراورتن

پرکاربردترین سنگ های ساختمانی کدامند؟

پرکاربردترین سنگ های ساختمانی کدامند؟سنگ ساختمانی تراورتن، یکی از جمله سنگ های پرکاربرد در ساختمان می باشد. زیبایی، رنگارنگی و مقاوم بودن این سنگ، باعث شده تا بسیاری در ساخت ساختمان از آن استفاده نمایند.

تراوراتن عباس آباد کجاست؟

همچنین سنگ های دیگری مانند گرانیت، مرمریت و غیره، کاربردهای متفاوتی در ساخت و ساز ساختمان ها دارند. این سنگ ها در اندازه و رنگ های گوناگونی به فروش می رسند که می توان از آنها در بیرون و داخل ساختمان استفاده کرد.

چه سنگی برای کف فرش مناسب تر است؟

چه سنگی برای کف فرش مناسب تر است؟مرمر، گرانیت و تراورتن، از جمله سنگ هایی هستند که کاربردشان برای کف، مناسب و خوب است. بیشتر در ساختمان سازی امروزی، از این سه نوع سنگ برای کف استفاده می شود؛ هر چند این مسئله به سلیقه و این که در کجا می خواهید از سنگ استفاده کنید هم ربط دارد.

ویژگی های سنگ خوب چیست؟

برای نمونه برای کف صحن حیاط بیشتر از موزاییک استفاده می شود و برای کف اتاق ها از سرامیک.سنگ ها کاربردشان برای کف لابی های هوتل ها، مجتمع های مسکونی و مجتمع های تجاری است. این سنگ ها باعث زیبایی ساختمان می شوند و استفاده از آن ها برای کف، بیشتر شده است.

مهمترین ویژگی های سنگ های تراورتن

مهمترین ویژگی های سنگ های تراورتن از رنگ های متنوع و مقاوم بودن این سنگ که بگذریم، در مرحله تولید و فرآوری سنگ تراورتن، می توان آن را به صورت موج دار و بی موج برش داد. همچنین خاصیت تخلخل یا فاصله مولکولی سنگ های تراورتن یکی از بهترین و مهمترین خاصیت این نوع از سنگ می باشد. این خاصیت باعث شده تا:

  • مصالح مانند سیمان و چسب در هنگام نصب به خوبی جذب شوند.
  • عایق شود.
  • خاصیت انبساط و انقباض پیدا نماید.

این خواص همه باعث می شوند تا سنگ کف تراورتن مورد استقبال قرار بگیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
WhatsApp ارتباط در واتساپ